Comunicat en relació a la celebració de la Diada a Santa Coloma

Davant la comunicació de que aquest any tampoc hi haurà la tradicional ofrena a la Senyera per la Diada de l’Onze de Setembre, ja que l’Equip de Govern ha decidit reduïr-la a un acte simbòlic com a mesura preventiva davant la situació de pandèmia, des d’En Comú Podem Santa Coloma volem expressar el següent.

Des de la nostra organització hem respectat les decisions i la manera d’organitzar les activitats de la Festa Major, incloent la reducció del Seguici Inaugural, o la supressió de la Fira d’Entitats, per motius de prevenció. Però, ens hem trobat amb moltes entitats que ens han fet arribar la seva decepció per no haver pogut participar en un acte com el de l’inici de la Festa Major, tot i què hi han hagut esdeveniments o concentracions als carrers que xoquen amb aquesta vocació de preservar la massificació.

Creiem que tant en aquell cas com en aquest de la Diada, l’Equip de Govern hauria d’haver pogut consultar amb les entitats i la resta de forces del consistori per poder fer uns actes participatius i que moltes entitats viuen amb molta il·lusió.

Som conscients de que la situació no és fàcil per a l’organització d’activitats al carrer però no es poden percebre greuges comparatius per part de les entitats de la ciutat. La Diada pot ser un espai de commemoració, segur i reivindicatiu, que faci ciutat. Esperem que l’Equip de Govern sigui més dialogant en el futur.